søndag 7. oktober 2012

Bursdag

Så, på torsdag fylte jeg 17 år og jeg hadde en super dag. 

Etter skolen dro jeg til lokalrepresentanten, Paola for å spise sammen med henne og Hannah, som er en annen utvekslingsstudent som bor hos henne (fra Tyskland). Det var en spesiell rett Paola pleier å lage til spesielle anledninger, og jeg må si det var veldig godt. Var blant annet vietnamesiske vårruller.

Da de andre utvekslingsstudentene kom for å ha spanskklasse, ble det også tatt fram en kake med lys. Alle sammen sang bursdagssangen på spansk, og kaken som Hannah og Anna (fra Sveits) hadde laget, var veldig god. Jeg skal få oppskriften...

Så fant de ut at alle skulle synge bursdagssangen på sine språk. Anna (fra Norge) sang den på norsk, de som snakket tysk sang den på tysk, en jente fra nord i Italia, sang den på Italiensk (skjønt hun snakker tysk til vanlig), Chase fra Canada sang den på engelsk (og alle de andre ble med etter et par linjer) og så sang han den på gresk også! Artig og internasjonal bursdag!

Et kort jeg fikk av broren og søsteren min hjemme i Norge. Alle her syntes det var kjempefint!


Et fint kort fra besteforeldrene mine!


Hårstrikk som jeg fikk fra Ljuba (jenta fra Italia), smykke fra Patricia (vertssøster) og armbånd fra mormor og morfar.

Og disse sokkene ble jeg også veldig glad for. Mari Carmen (vertsmor) vil ha sånne også, haha.

Fra Mari Carmen og Antonio (vertsforeldrene mine) fikk jeg en lettlest bok på spansk, og selv om den er lettere å lese enn de fleste andre bøker, så passer den ungdom i min alder. Perfekt!

 En hel bok med Nemi-striper falt virkelig i smak!

Og dette skjerfet gleder jeg meg til å bruke i løpet av en måneds tid! Noen her har allerede begynt å tatt i bruk skjerf, men jeg som er fra Norge synes fortsatt det er for varmt...

7 kommentarer:

  1. Så bra at du hadde en fin bursdag! Det var artig å snakke med deg på bursdagen din, og høre at du var blid og fornøyd :-) Håper du fikk ørepynten fra oss og? Skal nok ordne seg med sokker til vertsmor ;-) Stolt av 17-åringen min :-) 18-årsdagen må vi vel feire dobbelt til neste år :-) Klem fra Mamma

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ørepynten fikk jeg! Haha, gleder meg allerede.
      Klem! :)

      Slett
  2. Hurra for deg Helena , er så glad for at du hadde en fin bursdag . Igår feira vi onkel Audun sin dag på forskudd og jeg drakk for mye kaffe og får ikke sove .Nå må vel mormora surre seg opp i senga ,ønsker deg fortsatt alt godt glad i dæ .

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha, på tide å sove, ja. ^^
      Hørs ut som dere hadde det fint! :)

      Slett
  3. Hurra for Helena , glad for at du hadde det trivelig på bursdagen din . I går feira vi dagen til onkel Audun på forskudd , jeg drakk for mye kaffe og får ikke sove :-) må vel surre meg til senga snart . Kjempe glad i dæ .

    SvarSlett

Takk for kommentaren!