mandag 10. september 2012

Huelva (del 1)

Onsdag reiste jeg, vertsmor og vertssøster fra Granada i bil. 4-5 timer tok det, og vi var fremme i Huelva, en liten by ved kysten og ikke langt unna Portugal. Her møtte jeg stort sett alt som var av slektninger. V. mor, v. søster og jeg bodde hos bestemoren (v. mors mor) mens vi var der.


Fra venstre: Patricia (v. søster), en av tantene (husker ikke navnet for øyeblikket, 
alt som dukker opp i hodet er 'Tia'), Abuela (bestemoren), v. mor, Carmen (kusine),
Samuel (fetter av kusinene) og Elena (kusine).

Jup, maten er ganske annerledes her i Spania, men det meste smaker da godt!



Vi dro på stranda hver dag, også de dagene vi ankom og dro! Været var selvfølgelig herlig og stranda likeså, haha.


Jeg spurte hvor lang stranda er, og den er visst over 12 mil, og går helt til Portugal.




Gjennom en naturpark til og fra stranda!



Jeg gikk ut på terassen en dag oghelt ut av det blå, så fikk jeg øye på denne:
Hun heter altså Margarita og er over tretti år gammel.

Her er noen bilder fra selve byen:

Vertsmor fortalte at hennes bestefar var med på å gjøre ferdig denne statuen!


Katedralen i Huelva. Den er veldig liten, i følge v. familien min. Kan jo forstå det med tanke på alt jeg så i Madrid, men likevel, haha.





En annen ting; jeg hadde trodd familien min ikke hadde de stereotypiske kjennetegnene med høy jabbing, men denne tanken ble altså motbevist... første gangen de begynte å prate rundt bordet i Huelva, ble jeg egentlig ganske oeverrasket over lydnivået, hahaha.

Skal lage en del 2 også, for den siste kvelden vi var der, var det et slags opptog som foregikk i Huelva. Det var artig å få med seg!

4 kommentarer:

  1. En litt anderledes kvardag enn det du er vant til her hjemme ja tenker jeg. Men det venner du deg for til...skal se det er DU som er den som holder lydnivået oppe når du kommer hjem <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, har allerede begynt å venne meg til det, hehe. :)

      Slett
  2. Mamma, Nils, Magnus og Maria10. september 2012 kl. 23:45

    Artig å sjå bildan fra Huelva, Helena :-)

    SvarSlett

Takk for kommentaren!