tirsdag 18. september 2012

Mer kjent i Granada...

Vel, i sag skulle jeg møte opp hos lokalrepresentanten min for en spansktime sammen med de andre utvekslingselevene klokka 5, jeg kom to timer for sent, og da var timen over. Vel, man kan si at jeg er dårlig på å finne fram i tide, men dit jeg skal kommer jeg i alle fall til slutt. Bedre sent enn aldri, eller?

Årsaken var at jeg først skulle hjem fra skolen, så spise hos vertsfamilien min, så ta bussen til Granada og så ta enda en buss. Jeg tok feil buss fordi jeg sa at jeg skulle til Albaicin til en dame som var så snill og viste meg hvor jeg måtte gå får å finne denne minibussen. Jeg kom til Albaicin, men det var ikke nøyaktig dit jeg skulle, og jeg fant ut at jeg måtte gå for å finne en busstopp med en buss jeg visste gikk akkurat dit jeg skulle, men hvor??

En mann spurte meg plutselig der jeg gikk lette i de trange gatene hvor det umulig kunne være plass til en stor buss: 'Are you looking for something?' Engelsk! Yey, så han fortalte meg altså hvor jeg skulle gå og da, etter MYE gåing fant jeg rettbusstopp og rett buss. Og etter at jeg hadde kommet hos lokalrepresentanten og vært der en liten stund, kom jeg meg riktignok hjem uten store problemer, så neste gang, på torsdag tror jeg dette går lett.

En selskapssyk katt som ventet sammen med meg på bussen tilbake til La Zubia.

1 kommentar:

Takk for kommentaren!