mandag 2. januar 2012

Godt nytt år!

Vel, da har jeg tenkt å begynne å blogge litt mer. Har ikke planlagt om hva, men kommer selvfølgelig til å skrive det om det skjer noe mer på utvekslingsfronten.

I vinter skal jeg til Gran Canaria i fire uker. Søkte om behandlingsreise (p. g. a. astma) og ble godtatt. Formelt sagt er jeg faktisk innlagt på sykehus i den tida, bare at jeg ikke er i Norge.  Jeg skal da gå på en norske videregående skole der, altså er det ikke en ferietur. Jeg skal bo i en leilighet med en annen jente fra Norge, som også er på behandlingsreise og skal gå på denne skolen. Siden jeg skal reise selv, fra Værnes til Gardemoen og ligge over på et hotell, før jeg igjen må opp i femtida på morgenen og ta fly til Gran Canaria, ser jeg på dette som en liten sjanse til å "teste" meg selv. Er litt småskeptisk da jeg ikke eier retningssans (får håpe det bare er noe som må trenes opp). Og med tanke på at jeg blir borte i nesten en måned, så får jeg kjenne på hvordan det faktisk er å være borte fra familie og venner en stund.

Og så er det jo 2012 (!), noe som betyr at det er i år jeg kommer til å bo hos en spansk familie, i år jeg skal gå på en spansk skole, i år jeg må gjøre spanske lekser og i år jeg generelt starter på et helt skoleår borte fra alt jeg kjenner. Scary.

5 kommentarer:

Takk for kommentaren!